0
Łącznie : 0,00 zł
Twój koszyk jest pusty!
aktualizuj

Dojrzali wiekowo i owłosieni faceci są seksowni i mają duże grono wielbicieli. To mi uzmysłowiło, że nie ma u nas szeroko rozumianego ruchu misiowego. Po wizycie w Kolonii na wyborach Mr. Bear Germany pomyślałem, że trzeba coś z tym zrobić, pokazać polskim niedźwiedziom, że możemy się podobać, że mamy wielbicieli, że najwyższy czas skończyć z kompleksami, bo to, że jesteśmy duzi i owłosieni, to nasze atuty. Duże i włochate jest piękne!

Wiem co mówię, sam jestem przedstawicielem gatunku niedźwiedzia polskiego. Chcę Was zachęcić, abyście w siebie uwierzyli. Wiem, wiem, nie jest to proste, ale jest wykonalne. Trzeba z tym powalczyć. Ja też byłem zakompleksionym misiem. Droga do samoakceptacji jest ciężka i długa, ale można ją pokonać. Przykładem jestem ja sam.

Tymczasem misie i mężczyźni związani z tym ruchem powinni, na początek regionalnie, poznawać się i integrować, bo później milej jechać na jakiś zlot, spotkanie czy wybory Mr. Bear Poland w większej grupie znajomych.

HISTORIA RUCHU MIŚKOWEGO

Środowisko Miśków powstało w San Francisco w 1980 roku jako odnoga gejowskiej grupy bikersów, a później grup skórzaków oraz grupy Obwód i Radość. Środowisko zostało stworzone przez facetów, którzy w głównym nurcie kultury gejowskiej byli niemile widziani jako osoby niepasujące do specyficznego cielesnego wizerunku „wydepilowani i młodzi”. Wielu gejów w farmerskiej Ameryce nigdy nie identyfikowało się ze stereotypem gejowskiego, miejskiego stylu życia i zaczęło poszukiwać stylu alternatywnego, bliższego stylowi pracownika fizycznego.

W 1987 Richard Bulger (wydawca) i jego partner Chris Nelson (fotograf) zaczęli wydawać w swoim domu na North Beach w San Francisco „Bear Magazine”, który początkowo był kserowaną ulotką. Po pięciu latach magazyn był już wysokonakładowym międzynarodowym wydawnictwem, ale zachował „surowe” czarno-białe fotografie Chrisa. W 1991 firma Brush Creek Media nabyła prawa do nazwy „Bear” jako magazynu dla mężczyzn. Magazyn ten stawiał na piedestale miśkowatych facetów, takich jak robotnicy czy farmerzy.

W tym samym czasie przyjaciel Richarda, Rick Redewill, twórca Lone Star Saloon w San Francisco, wykupywał reklamę swojego klubu w każdym numerze „Bear”. Wkrótce odnieśli oni wielki sukces w skali całego kraju, zwłaszcza wśród amerykańskich gejów-farmerów, którzy chcieli przyjechać do San Francisco tylko po to, żeby zobaczyć unikalny gejowski bar dla „pracowników fizycznych/robotników”, wypełniony po brzegi tłumem dobrze zbudowanych facetów, różniący się tak bardzo od stereotypowego baru gejowskiego. W latach 1990-1993 Lone Star Saloon był strefą zero, inkubatorem, gdzie powstawało środowisko miśków (bear community). W tym barze, inaczej niż w typowych lokalach gejowskich, rozbrzmiewała ciężka, hardrockowa muzyka dedykowana starszej, bardziej męskiej grupie klientów.

Niestety wiele osób z personelu Lone Star Saloon, wliczając w to właściciela Redewilla, padło ofiarami niszczycielskiej fali AIDS, jaka przeszła przez San Francisco. Było to przyczyną załamania się dobrze rozwijającego się marketingu miśkowego. Bar został przejęty przez nowych właścicieli w 1993, a „Bear Magazine” sprzedany Bear-Dog Hoffmanowi, który rozszerzył działalność imperium Brush Creek Media na różnorodne gejowskie wydawnictwa i serie video.

MIĘDZYNARODOWA FLAGA BRATERSTWA MIŚKÓW

W 1995 Amerykanin Craig Byrnes (członek organizacji Chesapeake Bay Bears z Waszyngtonu, znany w środowisku jako Mr. Baltimore Bear Cub’93, a także Mr. TBLC of Virginia’94) pomyślał, że dobrze by było zaprojektować flagę, która reprezentowałaby środowisko miśków. Po uszyciu czterech propozycji flagi Craig przedstawił te projekty na imprezie Bears of Summer, która organizowana była przez Chesapeake Bay Bears w lipcu 1995. Miśki poproszone o wybranie najlepszej flagi głosowały wrzucając monetę 25 centów do przygotowanych w tym celu skarbonek. Pieniądze w ten sposób zebrane zostały przekazane na walkę z AIDS.

Zwycięską okazała się flaga przedstawiająca prosty wzór poprzecznych pasów z umieszczoną w lewym górnym rogu niedźwiedzią łapą. Kolory pasów reprezentują kolory futra i pochodzenie misiów na całym świecie (w tym przypadku chodziło o prawdziwe niedźwiedzie).

Craig Byrnes poważnie podchodził do promowania flagi swojego pomysłu. Zawsze chętnie ofiarowywał flagi miśkowym klubom. Można je było również nabyć w jego firmie Bear Manufacturing, która stała się naczelnym producentem całej linii artykułów dla miśków.

Na początku 2002 Craig Byrnes ogłosił, że nie będzie rościł praw autorskich do wzoru Międzynarodowej Flagi Braterstwa Miśków, aby mogła być używana bezpłatnie przez środowiska miśków na całym świecie.

TERMINOLOGIA

Często przypisujemy się do danej grupy społecznej. Takie etykiety określają naszą postawę czy zainteresowania, ułatwiają identyfikację z innymi osobami w grupie. Wewnątrz własnej społeczności ponadawaliśmy sobie odpowiednie określenia. Trzeba te określenia znać.

ADMIRER (wielbiciel) – określenie odwołujące się do mężczyzn, których pociągają, seksualnie bądź romantycznie, geje o wizerunku BEAR. Często stosowane zamiennie z określeniem CHASER. Według jednych definicji mogą to być osoby o jakiejkolwiek wadze czy wyglądzie, aczkolwiek przeważa opinia, iż ADMIRER/CHASER to osoba szczupła, owłosienie ciała i wiek są cechami nieznaczącymi. Popularnie u nas przyjęła się nazwa misiolub.

BEAR (niedźwiedź/misiek) – określenie odwołujące się do większych mężczyzn o owłosionym ciele. Przeważnie im więcej owłosienia na ciele, tym „większy” BEAR. Często też mężczyźni określani jako BEAR są korpulentnej budowy; inaczej mówiąc, są to mężczyźni z brzuszkiem. Według innych definicji, jest to określenie dla mężczyzn, którzy posiadają jedną bądź więcej z następujących cech: owłosienie na ciele, broda, szerokie barki, umięśniona budowa ciała, brzuszek, męskość. Tak więc określenie BEAR może być przypisywane osobom fizycznie bardzo różnym.

CHASER (dosł. goniący) – częściej stosowany zamiennik ADMIRER.

CHUBBY (pucułowaty/grubasek), w skrócie CHUB – określenie odwołujące się do mężczyzn masywnych bądź z nadwagą, niekoniecznie posiadających owłosienie na ciele.

CUB (szczeniak/młodzieniec) – określenie odwołujące się do mężczyzn, którzy są młodsi bądź wyglądają na młodszych BEAR-ów, czyli w przyszłości mogą wyewoluować w pełnoprawnego BEARA. CUB przeważnie jest nieco szczuplejszy od dorosłego BEARA. Dodatkowo nazwa ta stosowana jest czasami do określenia partnera pasywnego w związku. CUB może posiadać owłosienie na ciele, ale nie jest to cecha wymagana.

DADDY (tatuś) – określenie odwołujące się do starszych mężczyzn. Czasami określa również poszukiwanie związków ojciec/syn z młodszymi mężczyznami typu BEAR, CUB, WOLF, OTTER albo CHASER.

OTTER (wydra) – określenie odwołujące się do mężczyzn posiadających owłosienie na ciele, ale niebędących osobami masywnymi bądź korpulentnymi. Zazwyczaj jest to osoba szczupła, z niewyeksponowanymi mięśniami. Można powiedzieć: szczupły, nieumięśniony BEAR.

POLAR BEAR (niedźwiedź polarny) – określenie odwołujące się do mężczyzn typu BEAR, których owłosienie z racji wieku stało się na srebrne.

TWINK – atrakcyjny, młody bądź młodo wyglądający gej. Przeważnie są to mężczyźni w wieku oscylującym wokół lat 20, ze szczupłą sylwetką i bez owłosienia na ciele. Często mówi się o nich, że są „ładni”, a nie „przystojni”; mogą być także mało męscy w zachowaniu.

WOLF (wilk) – określenie szczupłego mężczyzny posiadającego owłosienie na ciele; czasami przypisywane są mu również długie włosy.

Od ponad dziesięciu lat dostarczamy Wam filmy i zabawki erotyczne, które zadowolą każdego.

Kontakt

  •  

    Adres: 60-857 Poznań
    Mylna 32/34A lok.2

  •  

    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  •  
    Tel.: +48-61-8427470
    Tel. kom.: +48-602-243891
Top
Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Polityka prywatności. More details…